sunnuntai 19. kesäkuuta 2016

Ensimmäisiä päiviä Berliinissä

Hei! Unohin, en jaksanut jne, kirjoittaa tänne yhtään mitään ensimmäisellä viikolla. Olen nyt ollut täällä jo melkein kaksi viikkoa. On ollut todella kivaa, melko aurinkoinen sää, välillä vähän sataa! Oon jo nyt matkani puolivälissä ehtinyt tehdä tosi paljon, ja siksi teen näistä päivistä erillisiä postauksia. Kuvasin myös muutamia videopätkiä, joista voin tehdä pienen vlogikoosteen.

Mun isäntäperhe on ihan mahtava, ja ollaan käyty paljon kaupungissa ja oltu myös kotona leikkimässä! Mun host(gastmutter)-äiti tekee tosi hyviä ruokia, kuten erilaisia pastoja, ja sitten ollaan oltu myös kaupungilla lounaalla, esim. Vietnamilaisessa ravintolassa ja myös Mäkkärissä :D Ekalla viikolla käytiin katsomassa nähtävyyksiä, joita näkyy näissä kuvissa. Esim. Brandenburger Tor, käveltiin Bundestagin (eli Valtiopäivätalon(?) suomeksi, eli missä Angela Merkel ilmeisesti työskentelee) ohi (koska sinne on pitkät jonot ja turvatarkastukset), Presidentin linna, Fernsehrtur (televisiotorni), Museuminsel (eli saari keskustassa missä on museoita). Kävin itse myös Juutalaisessa museossa. 

Ollaan ehditty myös shoppailla paljon, ja mun kaveri Milla oli täällä muutaman päivän koska mun hostfamily sanoi että voin pyytää jonkun kaverin tänne jos haluan :D joten niin, laitan siitä kohta toisen postauksen. Osaan myös käyttää Berliinin julkistaliikennettä tosi hyvin, eikä se ole yhtään niin monimutkainen nyt kun olen katsellut karttoja jo muutaman päivän...! Tämä perheeni jossa asun kuukauden asuu ihan suuren metsän vieressä, jossa olen myös käynyt paljon kävelyillä. Tosin siellä on villisikoja, joten en uskalla mennä enää myöhään lähellekään metsää...


Ei kommentteja: