tiistai 31. joulukuuta 2013

2013


 
Taisin jotain sinne päin jo hieman mainita että tällainen iso, vuoden 2013 muistelupostaus olisi pian tulossa, ja nyt olen kolme tuntia rakentanut kollaaseja ja miettinyt että mitä kaikkea oikein teinkään. Ja toteutin tätä nyt hieman samalla tavalla kuin viime vuonna, mutta lisäsin loppuun vielä muutamia erikoisjuttuja. Eli aloitetaan vaikka näin, että kerron kuukausi kerrallaan...
 
Uusivuosi me oltiin iskän ja Piken (sisko) kanssa Sallassa laskettelemassa. Ei ollu mitkään kovin UV bileet, mutta ihan kivaa silti :D ! Joululoman aikana ehdittiin myös käydä päiväristeilyllä Tallinassa äitin, Caritan (mun täti) ja Piken kanssa. Ja siellä ei ollut yhtään niin paljon lunta kuin Helsingissä. Käytiin nopeasti syömässä jossakin Hansa-ravintolassa ja kierreltiin siellä Tallinnan vanhassa kaupungissa, ja laivalla esiintyi tosi hieno coverbändi! :) Koulussa oli ihan normia, talvi oli kylmimmillään jne. Tammikuu ei oikein sinänsä kuulu todellakaan mun suosikkikuukausiin, mutta noi matkat oli ihan mukavaa vaihtelua. 
Helmikuussa oli kauan odotettu One Direction - flash mob, ja Insider miitti! Oli tosi hauskaa, ja flash mob oli niiiiin hieno (ja kun Niall vielä tweettas siitä..!). Näin paljon kavereita tuolloin ja oli kaikin puolin mahtava päivä. Hiihtolomalla käytiin kattomassa myös Unelmien Pelikirja, joka on edelleen yksi mun suosikkielokuvista, koska Jennifer ja Bradley ja... <3 Lisäksi mentiin iskän kanssa pari kertaa Messilään laskettelemaan, ja Anni toi mulle Lontoosta 1D-paidan! Eli oikein fangirlaus kuukausi oli.
Maaliskuu, ja Justinin synttärit ! Me leivottiin ihan sairaan hieno (ja hyvänmakuinen) kakku, namnam. Ja silloin sain myös viimein vähän sitä vaaleaa väriä latvoihin, vaikka nykyään se ei enää näy hirveästi kun väri on kulunut ja muutenkin hiuksia leikattu, mutta olin toivonut sitä tooooosi pitkään joten jee oli mahtavaa! Käytiin myös tyttöjen kanssa blogikirppiksellä, ja lisäksi äitin, Caritan ja Piken kanssa Tukholmassa risteilyllä. Ja silloin sain mun unelmakengät eli VANSSIT ! Ja tuolloin sain myös mun rakkaan iphonen, ja siitä alkoi mun raastava puhelinriippuvuus...
 Huhtikuussa oltiin pääsiäislomalla laskettelemassa ensin Levillä, ja sitten Even perheen kanssa Ylläksellä. Oli sairaan kivaa, koska en ollut nähnyt Eveä pitkään aikaan ja muutenkin oli niin hieno päivä ja hyvä sää että oli tosi mukavaa laskea. Mun synttärit, ja synttärijuhlat olivat myös huhtikuussa. Ja tietysti mun ilonpäivät koittivat, kun lumet alkoivat viimein sulaa, jee !! (tosin nyt mä toivon että olisi lunta, heh...) Ostin myös Little Mixin signeeratun levyn, jonka tuloa suomeen olin odottanut about puoli vuotta. JA SITTEN... Believe tour ja sen mukana totta kai Justin tuli Suomeen! Toi päivä oli ehdottomasti yksi vuoden parhaista, koska koko päivä oli pelkkää belieber-meininkiä, aamulla oltiin ensin Kaisaniemessä, ja siellä oli mm. Robin, Miklu ja Cheek! Ja sitten illalla kun lähdettiin Hartwallille ja siellä oli kaikki tutut ja muut odottamassa vain yhtä asiaa, eli Justinia, niin kyllä me kaikki itkettiin kun se viimein tuli lavalle! Ja kaiken lisäksi kun se lauloi U smile ja Catching feelings Justin katsoi suoraan meihin! Ja sen jälkeen itkettiin pitkään ja katottiin keikkavideoita masentuneina.
 Toukokuu! Ja mulle se tarkoitti sitä että kesä on tullut. Käytiin Annin, Tiian ja Johannan kanssa juhlimassa mun ja Tiian synttäreitä, vähän myöhässä, mutta eipä haitannut. Oli tosi kuuma, ja me ostettiin Ben & Jerrysiltä Vermonster-annos, ja oli kyllä eka ja vika kerta kun noissa olosuhteissa sitä enää syön. Se jäätelö suli ja muuttui sellaiseksi suklaapirtelöksi, samalla kun saksalaiset turistit otti meistä valokuvia ja me yritettiin siinä helteessä syödä se loppuun (ja sit Johanna vielä karkasi johonkin lätkämatsiin...). Kävin myös ostamassa kevätjuhlamekon ja uudet bikinit, käytiin Heinolassa mummilla ja kattomassa HAC:n kevätnäytös, sekä tietysti noloilin Madelinen kanssa.
 Kesäkuu, ja vihdoin kesäloma alkoi! Mun KA oli 9.0, eli olin tosi tyytyväinen ja helpottunut. Vikat koulupäivät ennen päättäreitä olivat ainoastaan pesiksen pelaamista ja Hietsussa auringonottamista, kiitos tästä SYK! Käytiin Millan kanssa myös Insider-miitissä, ja otettiin kuvat Nikon kanssa! XD Ja sitten kolmannella lomaviikolla mentiin äitin, Cadden ja Piken kanssa Kreetalle! Mun mielestä se matka oli ihan sairaan ihana, sain vaan uida ja ottaa aurinkoa. Ruoka oli niiin hyvää, ja sää oli koko ajan todella lämmin. Mutta tietysti Pikelle ei kelvannut mikään. Matkan jälkeen käytiin tyttöjen kanssa alennusmyynneissä, ja loppukuusta oli Millan synttärit!
 Heinäkuu oli myös ihan mahtava! Oltiin mökillä Even ja Matildan kanssa, uitiin, soudettiin saareen ja syötiin toooosi paljon. Oli tosi kivaa! Sieltä suoraan mentiin Ruotsiin risteilylle Millan ja kumppaneiden kanssa. Se oli oikeasti niin mahtava reissu, käytiin totta kai noliksina Hollisterilla ja shoppailtiin Galleriassa vai mikä se kauppakeskus on, valvottiin myöhään laivalla ja niin... :) Ruoka oli myös tosi hyvää! :) Lisäksi uitiin tosi paljon kotona Suomessa, kävin myös enon mökillä ja Kotkassa meripäivillä. Onneksi tää kesä oli lämmin, toisin kuin viime kesä.
 Elokuussa menin junalla Ylistaroon Caritan (huom! eri carita kuin mun täti) luokse! Me ollaan siis alun perin kirjekamuja, mutta tietty nykyään kun on somet ja kaikki niin yhteydenpito hoituu helpomminkin. Käytiin siellä Seinäjoella shoppailemassa, kävin seuraamassa Caritan ratsastustuntia ja pyöräiltiin kylällä yms, haha. Loman aikana ehdittiin myös Helsingissä näkemään Cheek sen musiikkivideon ennakkonäytöksessä, ja otettiin yhteiskuvat. Lisäksi vielä viimeisenä lomapäivänä mentiin Heinolaan mummille ja ukille, ja siellä esiintyi silloin myös Cheek. Koulu alkoi, ja joo eipä silleen olisi kiinnostanut mennä takaisin, mutta oli tosi mukava nähdä koulukavereita. Tuolloin kävi myös yksi aika säälittävä juttu, mutta en jaksanut jäädä sitä murehtimaan ja nyt kaikki on paljon paremmin kuin aikaisemmin. 30. elokuuta mentiin myös Annin kanssa This Is Usin ensi-iltaan, ja Ohhhh se oli täydellistä !
 Koko syksyn aika oon saanut tosi paljon uusia kavereita, ja mm. syyskuussa Insider-miitissä tutustuin muutamiin tosi kivoihin ihmisiin. Insider-miitit on siis yhdestä facebookin ex-directioner ryhmästä tehtäviä tapaamisia. Ennen se ryhmä oli Finnish Directioners, mutta nykyään kaikki ei enää oo niin directionereita (tai no minä olen), mutta pidetään silti ryhmää edelleen pystyssä. Koulukuvat tuli, jeee hahah! Oltiin taas katsomassa Cheekkiä enon ja sen tyttöystävän kanssa, oli Enon synttärit ja Our moment lanseerattiin. Käytiin Stokkalla fangirlaamassa, mutta itselleni toivoin tuoksua vasta joululahjaksi.
 Lokakuu oli ihan mahtava! Yleens inhoan tällaisia syksy-kylmä-talvitulee-kuukausia, mutta tuolloin kävi niin paljon kivoja juttuja että en oikein jaksanut murehtia säästä. Ensinnäkin joulunäytelmää alettiin tekemään, ja vaikka olinkin silloin vähän pettynyt rooliin minkä sain, niin myöhemmin kun joulua kohti mentiin ja harjoiteltiin + pääsin tosi moniin tansseihin, olin tosi iloinen roolistani. Mutta kuitenkin, syyskuussa meillä oli nelosten yökoulu, ja kasit oli siellä mukana, tai me jotka ollaan isosia. Kuten mainitsinkin, niin tuolloin tutustuin lisää uusiin ihmisiin ja oli ehdottomasti yksi vuoden parhaista päivistä. Me valvottiin koko yö, pelattiin biljardia, kierrettiin koulua, sniikattiin juhlasaliin ja kuunneltiin varmaan kaikki maailman biisit läpi. Oli niin mahtavaa etten osaa edes sanoin kuvailla! Syysloma alkoi heti sen jälkeen, ja me mentiin Espanjaan iskän kanssa. Siellä oli koko ajan jotain +25 ainakin. Shoppailin  tosi paljon, uin ja otin aurinkoa, olin laiska. Oli tosi mahtava reissu, mukava vaihtelu siihen Suomen ilmastoon.
 Ja parempaa kohti kokoajan! Marraskuukin oli niin upea kuukausi. En ymmärrä kun yleensä nämä on olleet just niitä inhokki kuukausiani, mut tänä vuonna tapahtui kaikkea tosi kivaa joten en voi enää sanoa samaa. Oli Essin kemut, ja sielläkin tutustuin TAAS lisää uusiin ihaniin ihmisiin :D Tai periaatteessa tiesin kaikki, mutta en tuntenut ketään oikein kunnolla joten oli paras ilta, koska oon niin ilonen että tutustuin kaikkiin. Ostin uudet kengät, ne kauan kaipaamani kiilakorot. Ja sitten, 607 päivän odotuksen jälkeen koitti viimein se päivä, kun mentiin katsomaan Catching fire! Aaaaa mä olin odottanut niin pitkään. Ja se leffa ylitti vielä mun kaikki odotukset. Ja sitten noliferaus nousi huippuunsa ja kävin ottamassa Bemmin kanssa yhteiskuvan Fanta Dayna. No ei, oli se ihan hauskaa :D
 Joulukuu oli varmaan yksi vuoden parhaista kuukausista. Itsenäisyyspäiväjuhlamekko minkä ostin, tykkäsin siitä tosi paljon! Mua nyt ärsyttää kun Johanna ei ole missään meidän yhteiskuvissa, kun se oli joka kerta jossain ratsastamassa. Kuitenkin, käytiin tietysti Starbucksissa Millan, Tiian ja Diten kanssa, ja toisen kerran Millan ja Piken kanssa, ja Millan kanssa myös Memphiksessä syömässä. Itsenäisyyspäivän pitkänä viikonloppuna mentiin mummille ja ukille, ja leivottiin pipareita. Mutta sitten sen jälkeen! Kun tsemppiviikko alkoi, eli meillä oli koko viimeisen viikon ajan pelkkää Joulunäytelmän tekemistä. Harjoiteltiin tansseja, kokeiltiin meikkejä ja asuja... Ja tietysti käytiin koko ajan läpi näytelmää. Toi oli ehdottomasti yksi vuoden parhaista viikoista. Oikeastaan meidän luokalta ei ollut kovin moni mukana, mutta yökoulusta ja Essin kemuista yms oli paljon mun uusia kavereita, joten seurakin oli tietysti parhaista parhain! Ja en kestä että tää loppuu ihan kohta... Meillä on tammikuussa vielä muutama näytös, ja sitten se loppuu :( Onneksi ollaan nyt lomankin aikana nähty paljon. Mut jee, kohta 2014!

Sitten lisäksi pari juttua.
Vuosi 2013 oli oikeesti yksi parhaista ikinä. Oli 2012 ihan jees, samoin 2011, mutta ei samalla tavalla. Pääsin ulkomaille jopa neljä kertaa, ja joka matka oli eritavoilla hieno! Tietysti tästä kaikesta on tehnyt niin mahtavaa kaikki ne uudet ihmiset joiden kanssa olen etenkin loppuvuodesta ollut. Te halusitte kunniamaininnat, eiks niin?XD Eli Lotta, Zaip/Siirelssön, Siiri P, Essi, Meri, Venla, Helmi, Joel, Lauri, Ilmari, Bea, Julia ja kaikki muutkin jotka eli esim Lina, Satsa yms jotka ollu tekemässä näytelmää jne! Sitten lisäksi haluun sanoo, että ootte ihania Milla, Annalotta, Tiia ja Johanna ! Ja Carita, Maaria, Eve, ++++ kaikki muutkin !! Mun perhe, sukulaiset kaikki jeejee.


Oho, tulipa pitkä postaus, ja mä vielä varmaan unohdin jotain tästä... No kuitenkin, hyvää uuttavuotta! 2014, odotan sulta yhtä hienoa vuotta, ainakin Mileyn ja 1D:n keikat kuulostaa lupaavilta, että...

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

ootko enää sen vilman kaveri? ku sitä ei taidettu mainita kovin montaa kertaa? ja eiks se oo poistanu bloginsa ku mä en sitä ainakaa enää oo pitkää aikaa löytäny?

Nelli kirjoitti...

No siis, en oo ollu elokuun jälkeen. En haluis siitä sen enempää sanoa kun että ei ollut mun päätös ettei olla enää kavereita. Ja juu on se poistanu bloginsa jo jonkin aikaa sitte...